XNA ile çalışmak için neler yapmalıyız?
- 1)XNA Game Studio’ nun son versiyonu olan 3.0 kurulu olması gerekir.
Dosyayı bu linkten indirebilirsiniz. - DirectX Runtime dosyalarının kurulu olması gereklidir. Dosyayu bu linkten indirebilirsiniz.
Karşımıza normal uygulamalarda kullandığımız proje yapısına benzer bir yapı geliyor.Content alanında ise oyun geliştirirken kullanacağımız resim ve ses dosyalarını burada konumlandırıyoruz.
Game1.cs dosyanı açtığımız zaman karşımıza override edilen bir çok metot gelmektedir.Bu metotlar oyun programlamada kullancağımız temel metotlardır.
protected override void Initialize() oyun için gerekli ilk değerleri verebileceğimiz kısımdır.
protected override void LoadContent() form uygulamalarında kullandığımız form load olayına benzemektedir.Oyun içinde kullanılacak nesnelerin oluşturulduğu yer olarak düşünülebilir.
protected override void UnloadContent() uygulama kapatılırken gerçekleştirilecek işlemlerin kodlanması gereken metottur.
protected override void Update(GameTime gameTime) uygulamamızın en önemli metodu olarak görebiliriz.Kullancıdan gelecek tuşa basılma mouse hareketleri gibi olaylar ve bundan sonra gerçekleştirilecek işlemler, cisimlerin hareket ettirilmesi gibi işlemler burada gerçekleştirilmelidir.
protected override void Draw(GameTime gameTime) metodu ise nesnelerin ekrana sürekli olarak çizdirilmesini sağlayan metottur.
Update ve Draw metotları sürekli çalışan iki metottur.
Kullanabileceğimiz bir kaç temel yapı şu şekildedir.
SpriteBatch nesnesi ekrana yazı yazmak ve kullanacağımız resimleri çizdirmek icin kullanacağımız yapıdır.
GraphicsDeviceManager tipindeki graphics nesnesi ise ekran kartı ile ilgili ayarlamalar gibi işlemlerin gerçekleştirilmesini sağlamaktadır.
Song oyun sırasında kullancağımız müziklerin tutabileceği bir sınıf, MediaPlayer ise bu yapıları çalabileceğimiz
temel bir sınıftır.
Bu makalemizde XNA ile oyun geliştirirken neler yapmamız gerektiği hangi araçlara ihtiyacımız olduğu
ve oyun geliştirken kullanacağımız temel metotları tanımaya çalıştık. Bir sonraki makalemde ufak bir XNA uygulaması geliştireceğiz.
Umarım yararlı olmuştur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder